Er moet gewonnen worden!

24-02-2017

“Steef is er mee bezig, dus dan komt het wel goed.” Een in de wandelgangen van het Telstarstadion opgevangen uitspraak. Steef Hammerstein is sinds 2009 commercieel directeur van Telstar. “Ik heb m'n geld verdiend in de ICT maar heb er nog steeds de ballen verstand van. Dat was juist mijn voordeel, ik kon me in de klant verplaatsen.”

Telstar zit in zijn hart. Na de verkoop van zijn bedrijf stond hij voor de keuze, wat nu? Toen Telstar bij hem aanklopte was de keuze snel gemaakt. Nu, acht jaar later, heeft hij daar zeker geen spijt van. “Toen ontvingen we sponsoren in wat nu het supportershome is, die houten barak naast het stadion. Sfeervol, maar sponsoren mogen meer verwachten. Dat hebben we nu, met de eretribune en de business club op de eerste verdieping.

Voorafgaand aan mijn eerste wedstrijd (Telstar-Oss) neemt Steef het woord, ontvangt zijn gasten, wijst op de nieuwe afbeeldingen van vissersschepen en het sluizencomplex aan de muur, bedankt de sponsoren, wenst iedereen een prettige wedstrijd en sluit af met “er moet gewonnen worden!” Dat kwam dus goed.

In hoeverre Steef verantwoordelijk is geweest voor die overwinning weet ik niet, maar het heeft hem zeker bezig gehouden. “Natuurlijk, voor sponsoren gaat het om gezelligheid en netwerken maar er moet ook gewonnen worden. Ze moeten trots kunnen zijn op Telstar, hun club. Na twaalf wedstrijden zonder winst kwam dat onder druk te staan, dat zorgt voor onrust binnen de club.”

Als commercieel directeur is Steef verantwoordelijk voor de inkomsten, uit sponsorgelden en meer. “Een creatieve zoektocht naar hoe we met Telstar en het stadion geld kunnen genereren. Dat doen we samen, bij Telstar denkt iedereen mee in het belang van de club. Technische staf, spelers, bestuur, medewerkers en de directie. Die samenwerking, daar krijg ik energie van.”

Steef Hammerstein, commercieel directeur Telstar